Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/customers/klippi/public_html/phpBB3/common.php on line 106
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 160: htmlspecialchars(): charset `iso8859-10' not supported, assuming utf-8
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 87: htmlspecialchars(): charset `iso8859-10' not supported, assuming utf-8
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 129: htmlspecialchars(): charset `iso8859-10' not supported, assuming utf-8
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 130: htmlspecialchars(): charset `iso8859-10' not supported, assuming utf-8
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 214: htmlspecialchars(): charset `iso8859-10' not supported, assuming utf-8
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 916: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 916: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1454: htmlspecialchars(): charset `iso8859-10' not supported, assuming utf-8
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3529: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3531: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3532: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3533: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
Slouppi • View topic - ulkopaikkakuntalaisten syrjintää?

Slouppi

Rock climbing and Bouldering in Finland
It is currently Fri Apr 19, 2019 00:34

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 19, 2001 20:21 

-- Posted by olli on 1:37 pm on Oct. 23, 2001

morjens hemuli ja muut!

rupesi huolestuttamaan, kun lueskelin noita uutisointeja, että tämä sivusto on itseasiassa
a) rasistinen
b) pääkaupunkiseutukeskeinen,
mikä on paha asia nykyisessä maailmanpoliittisessa tilanteessa ja myös koska olen itse maalainen enkä tahdo tulla enempää syrjityksi kuin pakko on.

elikä selvitän hieman ja lainaan uutista: "This was probably the first time when 'complete outsiders' visited the place..." mitäs tämä nyt on? en ole kyllä ennen nähnyt näkyjä mutta lauantaina näin - tai uskon nähneeni - kaksi mikkeliläistä! näkikö kukaan muu mikkeliläisiä?

kaikki paikalla olleet, olkaa ystävällisiä ja vastatkaa, vaikka olisitte nähneet vain yhden mikkeliläisen! jos mikkeliläisiä todella oli kaksi, myös mikkeliläiset voivat käsittääkseni näin vastata (toivottavasti).

jos vastaus on kyllä, niputtaako tämä sivusto pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvat yhdeksi massaksi jä ylentää pääkaupunkilaiset muiden yläpuolelle? häh?

--------------------------------------------------------------------------------

-- Posted by Samppa on 2:49 pm on Oct. 23, 2001

Terve Olli ja Muut,

Osuit naulan kantaan! Sivusto on täysin PK keskeinen jos ei Vaasaa lasketa mukaan. Jyväskylän tapahtumista ei sinänsä tarvitse kauheasti meuhkata koska tekevät sen omilla sivuillaan vallan mainiosti. Muun Suomen tapahtumista ei valitettavasti juuri koskaan kuule. Vaikea uskoa, että vain PK seudulla ja Mikkelissä asuvat lukevat saittia.

Katkerasti tilittäen: Olen pyytänyt spostitse tietoa eri alueiden bouldereista ja olen sitä pyytänyt myös tällä foorumilla. Ainoa vastaus on tullut Liukkosen Antilta Mikkelistä, seurauksena saatiin kasaan Ihastjärven topo. Muita "vakituisia" avustajia ovat olleet PK seudun ulkopuolelta Anssi & Co Vaasasta. Ruotsistakin olen saanut muutaman kuvan, jotka odottelevat sivuille liittämistä.

28.7. uutisesta sen verran, että käsittääkseni lähialueen ulkopuolisia ei alueella ole käynyt. Mikkelin poppoo on käsittääkseni vakivieraita JKylän kaltseilla, johtuen näennäisestä läheisyydestä.

Tehtäköön selväksi, että en ole täysipäiväinen toimittaja, joten olen täysin sen armoilla mitä tietoa mulle lähetetään eli en juokse keräämässä tietoa. Tämä on vain "tila" jonka ylläpidosta vastaan, sisältö on pitkälti lukijoiden vastuulla. Olli voisi lukaista uudelleen sivun http://www.pulteri.net/readme.shtml (joka on, pahoittelen, hiukan ajastaan jäljessä nimien osalta). Ollikin on uutisia lähettänyt.

--------------------------------------------------------------------------------

-- Posted by Antti on 11:09 pm on Oct. 24, 2001

Hei, ei huolen häivää. Ei siellä monia savolaisen piruja ollut, vain yksi eli allekirjoittanut, muut retkueesta, elikkäs toinen oli stidun ja provinssin puolesta välistä eli kymenlaaksosta. Olisin toki halunnut olla "complete outsider, kun se kuullostaa niin metkalta, mutta pitänee tyytä tähän peltoelviksen osaan, kun ei osaa slengua digigseen ja bissee stokikseen. Olin kyllä itsekkin hieman huolestunut Sampan rasistisesta asenteesta, joten kiitos henkisestä tuesta. Kiitos seurasta joka tapauksessa

T: A. Liukkonen, provinssi

-- Posted by Samppa on 10:59 am on Oct. 25, 2001

OK. Nyt olen hiukan ulalla jos Anttikin käsitti uutisen tuolla tavoin. Ollista kun ei oikein tiedä mitä se juonii... Mulla ei nyt kalloon mahdu miksi eräiden helsinkiläisten kutsuminen JKylän Projektin ulkopuolisiksi niputtaa muun Suomen. Ja kuten jo ekassa kirjoitin olen Antin puheista saanut käsityksen, että hän on ystävineen vakiovieraita JKylän kaltseilla. Aivan samoin kuin eräät helsinkiläiset tuskin tuntevat olevansa ulkopuolisia Vaasan kivillä, vaikka eivät paikallisia olekaan. Enemmänkin sanoisin niputtaneeni helsinkiläiset. Eihän siellä ollut kuin kolme autollista ja käytin yleistystä "Helsinki climbers"...

Se oikea vääristymä saitilla korjaantuu vain lähettämällä uutisia ja muuta infoa PK -seudun ulkopuolelta. Lisättäköön muuten edelliseen vakiotukijoiden listaan Tomas & Co Ahvenanmaalta ja Dave Turusta.

Pahoittelen kovasti jos uutisointini teitä loukkasi.

-- Posted by tommy on 1:23 pm on Oct. 25, 2001

itse olen ruotsinkielisenä erityisen loukkaantunut ruotsinkielisten alueitten täydellisestä laiminlyönnistä. en ole nähnyt uutisen uutistakaan esimerkiksi tammisaaresta, korpposta tai nedervetilistä. vaasaa ei lasketa, sillä siellä suomenkieliset ovat enemmistönä.
samppa, oletko ymmärtänyt vastuun jonka kannat suomen boulderoinnin äänitorvena? sinulla olisi tilaisuus yhteiskunnallisena vaikuttajana vastustaa segregaatiota ja eriarvoistamista.

nöyrästi,

tommy

-- Posted by Samppa on 3:49 pm on Oct. 25, 2001

No niin. Aivan Tommy. Olen jo alusta ottanut linjavedon, jonka mukaan en uutisoi mitä ruotsikieliset kiviensä takana puuhaavat. Tämän maan ruotsinkielisillä on jo ihan tarpeeksi glooriaa, ettei sitä täällä aleta enää toitottamaan.

Suunnittelen poistavani kaiken pääkaupunkiseutuun viittaavan materiaalin sivuilta. Ainakin ajo-ohjeet kiertävät tämän jälkeen Lappeenrannan kautta, jotta me kaupunkilaiset saisimme edes hiukan tuntumaa todelliseen Suomeen.

-- Posted by Antti on 5:27 pm on Oct. 25, 2001

Pyydän nöyrästi anteeksi provokaatiotani, olisin vain mielelläni ollut complete outsider. Helsinkiläisten niputtaminen on aivan oikein, ymmärrän kyllä pienen katkeruuden helmen maalaisten työn kovettamia käsiä ja väräjäviä lihaksia kohtaan.

t: antti

ps: Nuorempikin Kaukoista oli vissiin kiivennyt kyllä sen ilmadynamiitin (vieläpä hajonneella nilkalla) :wink:

-- Posted by Samppa on 5:41 pm on Oct. 25, 2001

Muutama linja Vaasassa antautui kuulema Kaukon perheelle vaelluskengät jalassa..ainakin Ällöpylly. Olisin kirjannut uutisiin mutten sillä sekunnilla muistanut mikä vaelluskenkä on englanniksi eliikkä jäipä informoimatta...

Ja Antti: ei se kateus niitä lihaksia kohtaan vaan ne harvat hetket jolloin pääsen sellaisia spottaamaan...

ps. tunnin sisään on Kuhan Julmasta foto etusivulla.

-- Posted by Samppa on 10:29 am on Oct. 26, 2001

Quote: from Antti on 5:27 pm on Oct. 25, 2001
ps: Nuorempikin Kaukoista oli vissiin kiivennyt kyllä sen ilmadynamiitin (vieläpä hajonneella nilkalla) :wink:

Öh silly me. Ihmettelin viestiäsi ja sainkin Sorsalta Jyväskylästä vahvistusta, että Bros. Kauko ovat siis molemmat kiivenneet Aerodynamiitin eikä siis kyseessä ollutkaan se alkuperäinen Ilmadynamiitti Vaasassa. Homma korjattu. Haluaako joku vielä ilmoittaa kiiveneensä sen, siis Aerodeen?

Ihan noin muuten olisiko kiinnostusta kerätä vähän muistiin kuka on kiivennyt mitäkin noita kovia probleemia Fontsussa tai muualla ulkomailla?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC + 2 hours