Heippa,
Mina viettelen vaihtovuotta Barcelonassa. Joten, Zaragosassa oleva kaimani on ilomielin tervetullut kaymaan taalla, ja tulisin (jos mahd.) jossain vaiheessa Zaragosassa piipahtamaan. Samoin, mulla olis tarkoitus kayda tsekkaamassa Mallorca jossain vaiheessa syksya, tulisitko mukaan pidennetyn viikonlopun reissulle?
Sitten Barcelonasta. Ensinnakin, on yks topokirja Barnan lahialueille, joka on "Barcelona y alrededores. Guía de escalada." (Luis Alfonso, Xavier Buxó)
http://www.barrabes.com/barrabes/produc ... =4464&opt=
Itse en meinannu heti loytaa sita, alkaa olla vahan loppuunmyyty monissa paikoissa. Kirjassa ei ole Montserratia, koska se on niin iso alue. Montserratissa sporttia voi parhaiten kiiveta etelarinteilla, ja tasta on edellisen kirjan tekijoiden toimesta tehty myos "Montserrat, Cara sur" niminen opus, reilut 900 reittia.
oma tuntumani on, etta Montserrat sopii kivilaatunsa puolesta paremmin miellyttavaksi multipitch-kiipeilypaikaksi, koska sita on hiukan vaikea lukea nopeasti.
Lisaksi paikoille paaseminen vaatii kaytannossa auton. Montserratiin on tietysti mahdollista menna junalla, mutta alueille jossa on parempi kiiveta multipitchia, Cara Suriin joutuisi kavelemaan ainakin 10 km.
Barnan seudulla on myos Can Boquet -niminen boulderointimesta, mutta topo sinne on loppuunmyyty kaikkialla. Itse kaupungissa on yksi ilmainen boulderointi+koysimesta, jossa siis keinotekoisia otteita, Foixarda. Otteet isketty alikulkutunneliin, sijaitsee Montjuic-kukkulan lounais-laidalla. Periaatteessa lahella Plaza de Españaa, mutta hankalahko loytaa.
Oliskohan tassa hiukan tietoa? Ilmoittele lahempana marraskuuta, kun tulet mestoille. Katsotaan jos vaikka mullakin on vapaata tuolloin, niin katsotaan mestoja.
Tommi